• slider
  • slider
  • slider
  • slider
  • slider
>

Klimatyzacja – odgrzybianie, dezynfekcja i inne usługi

diagnostyka klimatyzacji
Często spotykamy się z tym, że wiele serwisów oferuje „nabijanie” klimatyzacji w sytuacji braku chłodzenia, jako swoisty lek na wszystkie dolegliwości. Chcielibyśmy zaznaczyć, jak dużym jest to błędem. Jak pokazuje doświadczenie 70% przypadków to po prostu nieszczelności układów i jedynym słusznym postępowaniem jest zlokalizowanie źródła wycieku i jego eliminacja. Następne 20% to awarie spowodowane niewłaściwą obsługą układu  przez wcześniejszych „nabijaczy” typu: za duża lub za mała ilość czynnika, za duża ilość oleju, zapowietrzony układ po niestarannej „próżni”, układ napełniony zawilgoconym czynnikiem, układ napełniony niewłaściwym czynnikiem chłodniczym. Kolejne 10% to awarie układów  polegające na usterkach elektrycznych, usterkach sterowań, uszkodzeniach wentylatorów skraplaczy, uszkodzeniach elementów rozprężnych, filtrujących, zatkania układu, zatarcia kompresorów. Część usterek, które występują w tych 10% jest również spowodowane  błędną obsługą układów  przez „nabijaczy”.

 

Kompleksowe napełnianie klimatyzacji – Trójmiasto

Aby uniknąć  nerwów, kłopotów, a przede wszystkim niepotrzebnie wydanych pieniędzy na uleczającą moc wszechobecnego „nabijania” zapraszamy do skorzystania z naszych usług kierując się dewizą:

Nie napełniamy nieszczelnych układów!

 

 

 

 

W ramach serwisu klimatyzacji oferujemy usługi, takie, jak:

  • najskuteczniejsze pozbycie się grzybów, bakterii, mikrobów, zarodników czyli fizyczne mycie parownika (popularne odgrzybianie) bez demontażu go z auta wysokociśnieniowym pistoletem przy użyciu specjalnego płynu firmy TUNAP
  • dezynfekcja wydajnym generatorem ozonu
  • usuwanie przykrych zapachów ( papierosy, zwierzęta, itp.)  wydajnym generatorem ozonu
  • diagnostyka klimatyzacji na podstawie ciśnień, temperatur, parametrów przegrzewu i dochłodzenia,
  • płukanie układów po zatarciu kompresora,
  • sprawdzanie szczelności układów azotem oraz jako nieliczni gazem śladowym (95% azot, 5% wodór)
  • wymiana kompresorów,

  • naprawa oraz wymiana przewodów,
  • wymiana skraplaczy, parowników,
  • wymiana filtrów- osuszaczy, zbiorników akumulacyjno-dehydracyjnych
  • naprawa sterowań układów klimatyzacyjnych i chłodniczych
  • naprawa i regeneracja sprężarek

 

Pojazdy oraz sprzęt jaki obsługujemy to:

  • samochody osobowe
  • samochody hybrydowe
  • samochody dostawcze,

  • samochody ciężarowe
  • chłodnie
  • jachty/łodzie motorowe

  • maszyny rolnicze
  • maszyny budowlane

  • sprzęt ciężki
  • kampery

Naprawiamy układy klimatyzacji wyjazdowo w pojazdach i sprzęcie, które nie są w stanie same do nas dojechać, w szczególności maszyny rolnicze, budowlane, sprzęt ciężki, jachty i łodzie motorowe

Jako nieliczni  preferujemy napełnianie układów klimatyzacyjnych manualnie, jak się to robi w przypadku innych urządzeń chłodniczych czy klimatyzacyjnych. Poniższe zestawienie obrazuje korzyści płynące z  tak wykonanego serwisu układu:

Porównanie manualnego i automatycznego napełniania klimatyzacji

Napełnianie układu maszyną automatyczną Manualne napełnienie układu metodą chłodniczą
Osuszenie układu z wilgoci metodą próżniową jest zbyt krótkie (standardowo 20 min), pompa próżniowa najczęściej jednostopniowa nie obniżająca na tyle ciśnienia w układzie, aby wilgoć była w stanie w całości odparować. Osuszenie   poprzedzone aplikacją azotu do układu, który wstępnie absorbuje zgromadzoną   wilgoć i pomaga w dalszym procesie osuszania. Obniżenie ciśnienia minimum   1h pompą próżniową dwustopniową. Jeżeli układ jest duży lub temperatura układu jest niska bądź był on długo rozszczelniony, odpowiednio wydłuża się czas osuszania.
Sprawdzenie szczelności układu dokonuje się metodą podciśnieniową w czasie 4-6 min., która ma się nijak do stanu faktycznego układu. Metodą tą wykrywane są bardzo duże nieszczelności wielkości „ pięści”. Sprawdzenie szczelności układu (jeżeli jest wymagane) dokonuje się metodą nadciśnieniową   w czasie około 12h w ustalonych warunkach termicznych elektronicznymi manometrami z kompensacją temperatury.
Olej dodawany do układu jest najczęściej uniwersalny, który wbrew pozorom nie miesza się ze wszystkimi olejami jakie występują w układach. Standardowo maszyny dodają extra 10 ml, oprócz ilości odseparowanej podczas odzysku. Często zdarza się, że po 2-3 napełnieniach oleju w układzie jest więcej o 50%, co powoduje zwiększoną pracę sprężarki, wyższe ciśnienia skraplania, drastycznie mniejszą wymianę cieplną na parowniku, a w niektórych przypadkach brak. Olej dodawany jest takiego samego gatunku i lepkości jaki jest zastosowany fabrycznie w pojeździe w ilości odseparowanej podczas odzysku. Podczas naprawy układu, bądź wymiany elementów, olej jest aplikowany w odpowiedniej ilości do zakresu prac naprawczych.
Napełnienie układu czynnikiem chłodniczym następuje z wewnętrznej butli maszyny, do której uprzednio został odzyskany brudny zapowietrzony, zawilgocony, niewiadomego pochodzenia czynnik z dużej ilości pojazdów, w których układ często zacierał się, napełniony był propan-butanem itp. Filtr zastosowany w urządzeniu jest w stanie zatrzymać jedynie większe ciała stałe. Bezsilny jest na powietrze, wilgoć, mikro zabrudzenia, kwasy. Waga urządzenia jest mało dokładna co ma znaczenie przy układach klimatyzacji samochodów osobowych, w których często spotyka się czynnik w ilościach 300-400g. Napełnienie układu następuje z nowej butli, w której czynnik jest świeży, czysty, niezawilgocony, niezabrudzony. Waga markowa jest bardzo dokładna. W razie konieczności koryguje się ilość czynnika w układzie na podstawie zmierzonych parametrów pracy układu.
Zaletą tej metody jest szybkość i stosunkowo niska cena usługi. Wady to: możliwość niewłaściwego chłodzenia, wzrost ciśnienia skraplania co powoduje wzrost spalania pojazdu, wytrącanie się kwasów, które powodują korozję układu, w ekstremalnych momentach pracy brak chłodzenia. Zaletą tej metody jest prawidłowy serwis układu minimalizujący ewentualne usterki. Wzrost skuteczności chłodzenia, obniżenie ciśnienia skraplania co wpływa pozytywnie na wydłużenie bezawaryjnej pracy, obniżenie spalania, brak kwasów, wilgoci, powietrza. Wadą jest nieznacznie wyższa cena i czas usługi około 3-4 h.

 

 

 

 

 

 

FreshMail.pl